کارتن پنج لایه ( قیمت کارتن 5 لایه ) فروش ورق کارتن

کارتن پنج لایه ( قیمت کارتن 5 لایه ) فروش ورق کارتن

کارتن پنج لایه ( قیمت کارتن 5 لایه ) فروش ورق کارتن 500 333 کوشا کارتن

کارتن پنج لایه یکی از پرکاربردترین انواع کارتن می باشد که از استحکام بسیار مناسبی هم برخوردار است و معمولا برای بسته بندی کالاهای مختلف از آن استفاده می شود. در ادامه به ویژگی، کاربردها همچنین قیمت کارتن 5 لایه در سال 1401 خواهیم پرداخت.

خرید کارتن پنج لایه : 09122002767

کارتن5 لایه در مقایسه با کارتن‌سه لایه از مقاومت بیشتری برخوردار است که دلیل آن وجود یک لایه فلوتینگ بیشتر در ساختار ورق 5 لایه میباشد. امروزه تمام محصولات و کالاهای مختلف به بسته بندی مناسبی نیاز دارند تا هم دربرابر عوامل مختلف از آن ها محافظت شود و هم حمل و نقل راحت تری داشته باشند.

کارتن پنج لایه

در کارخانه های کارتن‌سازی و ورق سازی انواع مختلفی از کارتن تولید شده و به مشتریان عرضه می شود که بتوانند برای بسته بندی یا جابجایی محصولات مورد نظر خود از آن ها استفاده کنند. کارتن‌ها به طور کلی به انواع 3 لایه، 5 لایه و 7 لایه تقسیم می شوند. ما در این مطلب قصد داریم انواع کارتن را به شما معرفی کنیم.

کارتن پنج لایه، فروش ورق و کارتن 5 لایه، بررسی انواع و کاربردها

کارتن5 لایه چیست ؟

کارتن 5 لایه یکی از انواع کارتن است که برای بسته بندی محصولات مختلف به کار می رود. این نوع کارتن‌ها همانگونه که از نامش پیداست، از 5 لایه کاغذ مختلف تشکیل شده و به همین دلیل استحکام آن نسبت به انواع کارتن‌سه لایه بیشتر است.

این نوع کارتن کاربردهای زیادی دارد و به صورت گسترده ای از آن استفاده می شود. این نوع کارتن از ویژگی های خاصی مثل تحمل کالاهای سنگین تا 45 کیلوگرم، قابلیت ساخت در ابعاد و اندازه های مختلف، قیمت مقرون به صرفه و… برخوردار است.

لازم به ذکر است که ورق5لایه می تواند با جنس کاغذ مورد نظر مشتری و به صورت کاملا سفارشی تولید شود.

کارتن سه لایه و پنج لایه

کارتن3 لایه از دو لایه کاغذ لاینر به همراه یک لایه فلوتینک ساخته میشود، در حالیکه ورق 5 لایه، یک لایه فلوتینگ و یک لایه لاینر بیشتر دارد. با توجه به مصرف کاغذ بیشتر برای تولید این کارتن قیمت آن نسبت کارتن3 لایه گرانتر است.

این دو نوع بسته بندی کاربرد های متفاوتی نیز دارند که بر اساس حساسیت محصولات نوع ورق کارتن انتخاب میشود. مهمترین تفاوت های آنها عبارتند از:

  1. ساختار و تعداد لایه های فلوتینگ
  2. کاربرد و موارد استفاده
  3. قیمت و هزینه تولید

قیمت ورق کارتن پنج لایه

قیمت ورق کارتن پنج لایه با توجه به نواسانات قیمت کاغذ، تعرفه ثابتی ندارد و با توجه به فاکتورهای مختلفی تعیین می شود. برای محاسبه قیمت کارتن پنج لایه می توان به فاکتورهای مهمی مثل

  • جنس کاغذ
  • ابعاد
  • تعداد سفارش
  • نوع فلوت
  • نوع چاپ

و…. اشاره کرد.

شما می توانید برای سفارش انواع مختلف ورق سه لایه و  5 لایه و همچنین اطلاع از قیمت‌کارتن، با کارشناسان فروش در کارخانه کارتن‌سازی کوشا تماس بگیرید.

لیست قیمت ورق و کارتن 5 لایه

لیست قیمت کارتن و ورق 5 لایه در مرداد ماه 1401 ، قابل ارائه در مجموعه کوشا کارتن به شرح جدول زیر میباشد.

ردیف ترکیب 5 لایه قیمت (ریال)
1 ایرانی – ایرانی – ایرانی – ایرانی – ایرانی مشاهده
2 تست – ایرانی – ایرانی – ایرانی – ایرانی مشاهده
3 تست – فلوت – ایرانی – ایرانی – ایرانی مشاهده
4 تست – ایرانی – ایرانی – ایرانی – تست مشاهده
5 تست – فلوت – ایرانی – ایرانی – تست مشاهده
6 کرافت – ایرانی – ایرانی – ایرانی – ایرانی مشاهده
7 کرافت – فلوت – ایرانی – ایرانی – ایرانی مشاهده
8 کرافت – ایرانی – ایرانی – ایرانی – تست مشاهده
9 کرافت – فلوت – ایرانی – ایرانی – تست مشاهده
10 کرافت – ایرانی – ایرانی – ایرانی – کرافت مشاهده
11 کرافت – فلوت – ایرانی – ایرانی – کرافت مشاهده
12 سفید راشا اکو – ایرانی – ایرانی – ایرانی – ایرانی مشاهده
13 سفید راشا اکو – فلوت – ایرانی – ایرانی – ایرانی مشاهده
14 سفید راشا اکو – ایرانی – ایرانی – ایرانی – تست مشاهده
15 سفید راشا اکو – فلوت – ایرانی – ایرانی – تست مشاهده
16 سفید راشا اکو – فلوت – ایرانی – ایرانی – کرافت مشاهده

استعلام قیمت اتواع کارتن

مقایسه استحکام کارتن پنج و 3 لایه

با توجه به اینکه این نوع کارتن‌ها از 5 لایه مختلف تشکیل شده اند، بدیهی است که از استحکام بسیار بالایی هم برخوردار باشند. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، این کارتن‌ها ظرفیت تحمل کالاهایی تا وزن 45 کیلوگرم را هم دارند.

از طرفی دیگر، این کارتن‌ها از انعطاف پذیری خوبی هم برخوردارند و می توانند به راحتی به شکل قالب مورد نظر مشتری ساخته شوند. قیمت این کارتن‌ها هم مناسب و مقرون به صرفه است و همین ویژگی باعث افزایش استفاده از آن خواهد شد.

ورق سازی؛ خط تولید کارتن

خط تولید کارتن‌سازی باید شامل دستگاه ها و تجهیزات خاصی باشد تا ورق 5 لا با کیفیت مناسب و به صورت استاندارد به تولید برسد. مهمترین دستگاه در خط تولید ورق 5 لایه، دستگاه ورق سازی است.

خوشبختانه در کارتن‌سازی کوشا کارتن دستگاه ها و تجهیزات کاملا مدرن و پیشرفته ای وجود دارد که امکان ساخت کارتن در ابعاد و قالب های گوناگون را فراهم می کنند. روزانه هزاران متر مربع ورق 5لایه در خط تولید این کارخانه ساخته می شود. بنابراین شما می توانید با خیال راحت نسبت به ثبت سفارش نزد کارشناسان ما اقدام کنید.

تولید کننده کارتن پنج لایه

همانطور که تا اینجای مقاله متوجه شدید، کارتن5 لا از سه لایه مسطح یا لاینر و دو لایه فلوتینگ ساخته شده است. جنس هرکدام از این لایه ها باید با توجه به نیاز مشتری و کاربرد موردنظر مشخص خواهد شد. مثلا اگر قرار باشد یک جسم سنگین مثل تلویزیون را حمل کند، تولید آن با فلوتینگ E فلوت چندان هم کار هوشمندانه ای نیست.

برای ساخت و تولید کارتن‌های پنج لایه به دستگاه های پیشرفته ای همچون

  • دستگاه ورق سازی
  • دستگاه برش ورق
  • دستگاه دایکات
  • دستگاه لب چسب
  • دستگاه منگنه

و… نیاز است.

لازم به ذکر است هرچقدر که برای تولید کارتن از مواد اولیه به خصوص کاغذ باکیفیت تر و مرغوب تری استفاده شود، کیفیت نهایی بسته بندی هم بیشتر خواهد شد.

ویژگی‌ها

برخی از مهم ترین ویژگی های کارتن پنج لایه عبارتند از:

  • از مقاومت بالایی در برابر ضربه برخوردار است.
  • تا حد زیادی دربرابر نفوذ رطوبت مقاومت می کند.
  • قابلیت تحمل اجسام سنگین را دارد.
  • امکان تولید آن با قالب و ابعاد گوناگون وجود دارد.
  • و….

بررسی ساختار

کارتن پنج لایه از سه لایه کاغذ مسطح و دو لایه کاغذ موج دار یا همان فلوت تشکیل شده است. ترتیب قرار گیری لایه ها به این صورت است: لایه مسطح پایینی، فلوت، لایه مسطح میانی، فلوت، لایه مسطح بالایی. به کاغذ های مسطح لاینر گفته میشود.

جنس کاغذ به کار رفته برای ساخت این لایه ها و همچنین نوع فلوت می تواند متفاوت باشد و کاملا بستگی به نیاز مشتری و کاربرد مورد انتظار دارد.

استعلام قیمت و سفارش

کاربرد ها

از این کارتن برای کاربردها و مصارف فراوانی مورد استفاده قرار می گیرند. این کارتن‌ها در انواع و اندازه های گوناگون تولید می شوند و برای بسته بندی اکثر محصولات قابل استفاده هستند. از جمله مهم ترین کاربرد های این نوع کارتن‌ها عبارتند از :

  • کارتن بسته بندی وسایل شکستنی و حساس
  • کارتن تخم مرغ صادراتی
  • کارتن میوه صادراتی
  • کارتن تلویزیون
  • کارتن یخچال
  • بسته بندی صنایع آرایشی و بهداشتی
  • صنایع دارویی
  • کارتن لوازم خانگی

و… می باشد.

انواع کارتن پنج‌لایه؛ بر اساس جنس کاغذ

کارتن‌های پنج لایه از نظر نوع فلوت به انواع مختلفی تقسیم می شوند. فلوت به همان کاغذهای موج داری گفته می شود که در کارتن‌سازی مورد استفاده قرار می گیرند. وجود این کاغذها باعث افزایش استحکام و مقاومت کارتن می شود.

در واقع علت اینکه استحکام این نوع کارتن از انواع 3 لایه بیشتر است، وجود یک لایه فلوت اضافی تر می باشد. از جمله انواع کارتن5 لا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کارتن با کاغذ سفید خارجی
  • کارتن با کاغذ سفید ایرانی
  • کارتن با کاغذ کرافت
  • کارتن یا انواع فلوت

انواع فلوت

ورق A فلوت:

در این نوع فلوت، هر متر کاغذ شامل 105 الی 125 کنگره است که ارتفاع آن ها هم چیزی بین 4.5 تا 4.7 میلی متر می باشد.

ورق B فلوت:

در این نوع فلوت، حدود 150 الی 185 کنگره یا موج در هر متر کاغذ به چشم می خورد که ارتفاع آن ها چیزی بین 2.1 تا 2.9 میلی متر است.

ورق C فلوت:

در این نوع فلوت، تعداد کنگره های موجود در هر متر کاغذ چیزی بین 290 الی 320 می باشد و هرکدام از ان ها حدود 3.5 تا 3.7 میلی متر ارتفاع دارند.

ورق E فلوت:

در این نوع فلوت، حدود 290 تا 320 کنگره در هر متر کاغذ وجود دارد و ارتفاع هر کدام از آن ها  بین 1 تا 1.2 میلی متر است. این نوع فلوت نازک ترین نوع فلوت بوده و ضخامت آن از تمام انواع دیگر کمتر است.

نکته: هرکدام از این نوع فلوت ها قابلیت استفاده در کارتن5 لایه را دارند. حتی ممکن است برای ساخت ورق از این فلوت ها به صورت ترکیبی استفاده شود.

چاپ روی ورق 5 لایه

با توجه به اینکه این کارتن‌ها بسیار مقاوم و محکم بوده و قابلیت تحمل کالاهایی با وزن سنگین را دارند، بیشترین کاربرد آن ها برای جابجایی و یا نگهداری اجسام می باشد. ویژگی ضد رطوبت بودن هم ثابت می کند که این کارتن‌ها می توانند به خوبی از محصولات مختلف محافظت کنند.

به همین دلیل در اکثر مواقع از چاپ تک رنگ و ساده برای چاپ برند مورد نظر و نام محصول روی بسته بندی استفاده می شود. البته در بعضی مواقع برای تولید کارتن لمینتی از ورق 5 لایه استفاده میشود.

فروش کارتن 5 لا

کوشاکارتن صبا یکی از بزرگترین تولیدکنندکان انواع کارتن است که در زمینه فروش انواع کارتن نیز فعالیت میکند. هماهنطور که پیشتر بیان شد این کارخانه تولید کننده ورق پنج لایه و 3 لایه نیز بوده و روزانه 300 هزار متر مربع ورق کارتن تولید میکند.

فروش ورق کارتن 5 لایه

کوشاکارتن صبا با توان تولید بیش از 300 هزار متر مربع ورق کارتن5 لایه یه صورت تخصصی در زمینه فروش ورق 5 لایه فعالیت میکند. این مجموعه ورق سازی یکی از بزرگترین کارخانه های کارتن سازی تهران است.

تست کنترل کیفیت

بعد از تولید کارتن، باید آن ها را تست کرد تا میزان مقاومت و ظرفیت تحمل بار آن ها مشخص شود. تست رطوبت و تست فشار دو تست اصلی برای سنجش کیفیت کارتن هستند. در واقع تست این جعبه ها یکی از مهم ترین مراحل ساخت آن ها می باشد و حتما باید قبل از عرضه کارتن به بازار انجام شود.

برای انجام این تست باید کارتن را بین دو صفحه مخصوص قرار داد و به آن فشار وارد کرد. سپس میزان این فشار تا زمانی که لبه های کارتن به هم برسند را اندازه گیری می کنند. به این ترتیب میزان تحمل در برابر فشار مشخص خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید!

امتیاز: 4.7 / 5. تعداد رای: 34

13 دیدگاه

"*" indicates required fields

نام
واحد فروش