چاپ روی کاغذ کرافت

چاپ روی کاغذ کرافت

چاپ روی کاغذ کرافت 500 333 کوشا کارتن

چاپ روی کاغذ کرافت

چاپ روی کاغذ کرافت در صنعت چاپ و بسته­ بندی از کاغذهای مختلف و متنوعی استفاده می شود تا افراد بتوانند مطابق با بودجه و نیاز خود، بهترین کاغذ را برای چاپ طرح های دلخواهشان انتخاب کنند. یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین کاغذها در صنعت چاپ، کاغذهای کرافت هستند که می توانند به جذاب تر شدن بسته بندی محصولات مختلف کمک کنند. کوشا کارتن یکی از بزرگترین کارخانه های کارتن سازی که تولید کننده انواع کارتن سه لایه و پنج لایه با کاغذ کرافت است.

اگر شما هم تصور می کنید که درمورد چاپ روی کاغذ کرافت علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

کاغذ کرافت چیست ؟

کاغذ کرافت به کاغذی گفته می شود که از ضایعات چوب به دست می آید و کاربردها و مصارف فراوانی در صنعت چاپ دارد. این کاغذ قهوه ای رنگ بوده و بیشترین کاربرد آن در زمینه های بسته بندی، کارتن سازی، تبلیغات، چاپ آگهی و… می باشد.

کاغذ کرافت در ابعاد و ضخامت های مختلف تولید می شود و مقاومت بسیار بالایی هم دارد. این کاغذ از قیمتی مناسب و مقرون به صرفه برخوردار بوده و یک گزینه در دسترس و خوب برای بسته بندی و چاپ محصولات مختلف به شمار می رود.

چاپ روی کاغذ کرافت

 

ویژگی های کاغذ کرافت

حدودا 80 درصد از کاغذ کرافت از خمیر کاغذ تشکیل شده است. همانطور که گفتیم، این کاغذ قهوه ای رنگ می باشد، اما امکان تولید آن به رنگ سفید هم وجود دارد. از مهم ترین ویژگی های کاغذ کرافت، سازگاری آن با محیط زیست می باشد. در واقع این کاغذ قابل تجزیه بوده و امکان بازیافت آن هم وجود دارد.

از دیگر ویژگی های مهمی که در انواع کاغذهای کرافت وجود دارند می توان به مواردی همچون انعطاف پذیری، استحکام و مقاومت بالا، زیبایی و جذابیت ظاهری، مقرون به صرفه بودن، تولید راحت و کم هزینه و… اشاره کرد.

مصارف کاغذ کرافت

بیشترین مصارف کاغذ کرافت مربوط به حوزه بسته بندی و ورق سازی می باشد و در موارد دیگری مانند کاربرد کاغذ کرافت عبارتند از:

  • منوی رستوران ها
  • سینی فست فود
  • کارت ویزیت
  • تراکت
  • پاکت های مختلف
  • ساک کاغذی

مصارف کاغذ کرافت

تفاوت کاغذ کرافت و کاغذ کاهی

کاغذ کرافت در میان عموم مردم به کاغذ کاهی هم معروف است و خیلی از افراد کاغذهای کرافت و کاهی را با هم یکی می دانند. اما حقیقت این است که این دو نوع کاغذ با وجود شباهت های فراوانی که با یکدیگر دارند، از دو نوع جدا بوده و کاملا با هم فرق می کنند.

کاغذهای کاهی از کیفیتی بسیار کمتر از کاغذ کرافت برخوردار بوده و از تفاله چوب تولید می شوند. این کاغذ ها برای مواردی مانند چاپ روزنامه، کارهای هنری، چرک نویس، کاغذ ساندویچ و… کاربرد دارند. حال آنکه از کاغذ کرافت در صنایع بسته بندی و برای تولید ورق کارتن استفاده میشود.

چاپ بر روی ورق کرافت

چاپ بر روی ورق کرافت، همانطور که گفتیم، چاپ روی کاغذ کرافت یکی از بهترین گزینه ها برای چاپ طرح های مختلف و بسته بندی محصولات گوناگون به شمار می رود. این کاغذ از زیبایی خاصی برخوردار بوده و به دلیل خاصیت جذب بالایی که دارد، به راحتی می توان طرح های مختلف را روی آن چاپ کرد. بر خلاف کارتن لمینتی هزینه چاپ روی ورق تولید شده با کاغذ کرافت بسیار پایین بوده و نتیجه باعث کاهش قیمت کارتن میشود.

مزایای چاپ بر روی ورق کرافت

کاغذ کرافت از ویژگی های خاص و منحصر به فردی برخوردار بوده و استفاده گسترده ای دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای چاپ و ورق کارتن محصولات خود از این نوع کاغذ استفاده کنند. برخی از مهم ترین مزیای چاپ روی کاغذ کرافت عبارتند از:

  • چاپ رنگی روی کاغذ کرافت

بعضی از افراد فکر می کنند قهوه ای رنگ بودن ورق های کرافت آن ها را از چاپ رنگی محروم کرده است. اما این یک تصور کاملا غلط بوده و امکان چاپ روی کاغذ کرافت به صورت رنگی هم وجود دارد. یعنی شما می توانید هر طرحی که در نظر دارید را با رنگ دلخواه خود روی این کاغذها به چاپ برسانید.

البته امکان دارد طرح چاپ شده اندکی تیره تر از حالتی باشد که روی کاغذ سفید چاپ می شود. در صورتی که با این موضوع مشکل دارید هم جای هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت. چرا که می توانید این کاغذها را به رنگ سفید هم سفارش دهید.

مزایای چاپ بر روی ورق کرافت

  • امکان چاپ روی کاغذ کرافت با هر ضخامتی:

ورق کارتن کرافت در ابعاد و ضخامت های گوناگونی تولید شده اند و مصرف کنندگان می توانند با توجه به نیاز خود از هر کدام استفاده کنند. اما این ضخامت کاغذها هیچ تاثیری روی چاپ روی آن ها ندارد و امکان چاپ با کیفیت بسیار بالا روی تمام انواع کاغذ کرافت وجود خواهد داشت.

  • بالا بودن کیفیت چاپ:

در قسمت های قبلی هم اشاره کردیم که کاغذ کرافت از جذب بسیار بالایی برخوردار می باشد. به همین دلیل کیفیت طرح چاپ شده روی این کاغذها فوق العاده بوده و جذابیت زیادی دارد. برخی از افراد از ایده ها و ابتکاراتی همچون نقره کوب کردن و یا طلاکوب کردن چاپ هم استفاده کرده و از این طریق، زیبایی و جذابیت این کاغذهای چاپ شده را چندین برابر خواهند کرد.

معایب چاپ بر روی ورق کرافت

چاپ روی کاغذ کرافت هم درست مانند هر کاغذ دیگر با معایب و نقاط ضعفی همراه است. برای مثال می توان به کم رنگ بودن جوهر بعد از چاپ روی کاغذ کرافت اشاره کرد. البته این مورد برای کسانی که یک چاپ طبیعی بخواهند کاملا قابل قبول است، اما برخی از افراد ممکن است آن را یک نقطه ضعف بدانند.

عیب دیگر این کاغذها این است که بین زمینه و رنگ های روشن کنتراست وجود ندارد. در صورتی که مصرف کننده بخواهد یک طرح با رنگ های بسیار روشن را استفاده کند، ممکن است از این موضوع چندان هم راضی نباشد. البته در صورت استفاده از کاغذ کرافت با رنگ سفید، دیگر این مشکل وجود نخواهد داشت.

بهترین گرماژ برای چاپ روی کاغذ کرافت

حداقل گرماژ کاغذ کرافت حدود 40 گرم بوده و در گرماژهای مختلفی امکان پذیر می باشد. اما بهترین حالت آن چیزی بین 70 الی 140 گرم است.

قیمت چاپ روی ورق کارتن کرافت

قیمت چاپ روی کاغذ کرافت با توجه به مواردی مانند کیفیت کاغذ، نوع طرح مورد نظر، تکنیک چاپ مورد استفاده و… تعیین خواهد شد. در صورتی که شما چاپ و بسته بندی محصولات خود را به یک شرکت معتبر و با سابقه بسپارید، می توانید مطمئن باشید که چاپ روی این کاغذ ها با کیفیت بالا و قیمتی مناسب انجام خواهد شد.

تولید کننده ورق و کارتن با کاغذ کرافت

تولید کننده ورق و کارتن با کاغذ کرافت

در این مطلب سعی کردیم شما را با چاپ روی کاغذ کرافت و مزایا و معایب آن آشنا کنیم. در صورتی که تصمیم دارید برای بسته بندی و چاپ محصولات خود از این نوع کاغذ استفاده کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که حتما به یک شرکت معتبر و با سابقه مراجعه نمایید که از کیفیت کار نهایت اطمینان دارید.

کارخانه کارتن سازی کوشا کارتن صبا به صورت تخصصی در زمیه ورق سازی و کارتن سازی فعالیت داشته توانایی اجرای انواع چاپ روی کارتن های سفارشی را دارا می باشد. هزینه خدمات این شرکت بسیار مناسب و مقرون به صرفه بوده و کیفیت کار آن هم فوق العاده است. به همین دلیل شما می توانید چاپ و بسته بندی محصولات خود را با خیال راحت به این شرکت بسپارید.

به این مطلب امتیاز دهید!

امتیاز: 4.7 / 5. تعداد رای: 18

"*" indicates required fields

نام
Call Now Buttonواحد فروش