کارتن سه لایه به همراه قیمت کارتن 3 لایه

کارتن سه لایه به همراه قیمت کارتن 3 لایه

کارتن سه لایه به همراه قیمت کارتن 3 لایه 500 333 کوشا کارتن

کارتن سه لایه

کارتن سه لایه یکی از پرکاربردترین انواع کارتن در صنعت چاپ و بسته بندی به شمار می رود. کارتن سه لا و کارتن 3 لایه نام های دیگر این نوع کارتن هستند. این نوع کارتن با ابعاد و اندازه های مختلفی ساخته می شود و از استحکام مناسبی هم برخوردار است. جنس لایه های به کار رفته در این نوع کارتن می تواند متفاوت باشد و برای هر نوع محصولی قابل استفاده خواهد بود. در ادامه قصد داریم شما را با کارتن سه لایه و مراحل ساخت آن در کارخانه کارتن سازی آشنا کنیم؛ همراه ما باشید.

کارتن 3 لایه به همراه قیمت کارتن سه لایه

جنس کارتن ۳ لایه

جنس کارتن ۳ لایه ، کارتن سه لایه همانگونه که از نامش پیداست از سه لایه کاغذ تشکیل شده که جنس آن ها با توجه به کاربرد کارتن ممکن است متفاوت باشد. میزان استحکام و مقاومت کاتن های سه لایه بسیار مناسب و مطلوب بوده و می توانند به خوبی از محصول مورد نظر محافظت کنند. البته بسته به جنس کاغذ، میزان مقاومت آن قابل تغییر خواهد بود و حتی برخی از انواع آن ها کاملا ضدآب هستند.

از طرفی دیگر، این کارتن ها نسبت به انواع 5 و 7 لایه از قیمتی بسیار مقرون به صرفه تر برخوردارند. بنابراین می توانند یک انتخاب هوشمندانه برای بسته بندی و حمل و نقل محصولات مختلف به شمار می روند.

انواع کارتن های سه لا

کارتن های سه لایه از نظر ارتفاع لایه میانی یا همان فلوتینگ به انواع زیر تقسیم می شوند:

  • کارتن های B فلوت
  • کارتن های C فلوت
  • کارتن های E فلوت
  • کارتن های F فلوت

انواع کارتن های سه لایه

لایه های کارتن سه لایه

کارتن های سه لایه از یک لایه فلوت و دو لایه لاینر مسطح در اطراف آن تشکیل شده اند. لایه فلوت معمولا از ضخامت بیشتری هم برخوردار است. منظور از لایه فلوت، همان کاغذ موج داری است که در میانه ورق کارتن وجود دارد.

تمام لایه های کارتن به کمک چسب مخصوص به هم متصل شده اند و همانطور که گفتیم استحکام آن ها هم با توجه به جنسشان متفاوت خواهد بود.

کاربردهای کارتن 3 لایه

کارتن سه لایه با توجه به جنس و میزان مقاومتشان برای کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال این کارتن ها برای استفاده در بسته بندی صنایع غذایی، صنایع دارویی، محصولات صادراتی و… کاربرد دارند. از جمله مهمترین کاربردهای کارتن سه لا عبارتند از :

  • کارتن میوه 3 لایه
  • کارتن تخم مرغ سه لایه
  • کارتن مواد غذایی
  • کارتن خرما
  • کارتن لوازم یدکی
  • کارتن لوازم تحریر

در واقع به دلیل اینکه کارتن های سه لایه از استحکام مناسبی برخوردارند و قیمت آن ها هم نسبت به انواع دیگر بهتر است، رایج ترین نوع کارتن به شمار می روند.

تولیدکننده کارتن سه لایه

تولیدکننده کارتن سه لایه

برای تولید کارتن سه لایه از دستگاه ها و تجهیزات خاصی استفاده می شود. به کمک این دستگاه ها، ورق های کارتن با ابعاد برنامه ریزی شده برش خورده و سپس لایه ها به هم چسبانده می شوند. بعد از آن نوبت به اتصال ورق های سه لایه به یکدیگر و ساخت کارتن می رسد.

برخی از مهم ترین دستگاه هایی که برای ساخت کارتن سه لایه مورد استفاده قرار می گیرند شامل موارد زیر میشود:

  • دستگاه ورق سازی
  • دستگاه برش
  • ماشین دایکات
  • دستگاه چاپ
  • دستگاه لب چسب
  • منگنه

خط تولید کارتن ۳ لایه

در کارخانه کارتن سازی کوشا کارتن، خط تولید انواع کارتن های 3 لایه، 5 لایه وجود دارد. این کارخانه به بهترین و مدرن ترین دستگاه ها مجهز شده است و کارتن های سه لایه بسیار با کیفیتی تولید می کند. کوشا کارتن با در اختیار داشتن دستگاه پیشرفته ورق سازی , یکی از بزرگترین و به روزترین کارخانه های تولید کننده کارتن 3 لایه در استان تهران می باشد.

مواد اولیه استفاده شده در خط تولید این کارخانه بسیار مرغوب بوده و همین موضوع کیفیت نهایی کارتن ها را بالاتر خواهد برد.

مراحل چاپ کارتن سه لایه

برای چاپ روی کارتن های سه لایه می توان از دستگاه های چاپ مختلف استفاده کرد. این دستگاه ها با توجه به درخواست مشتری، طرح روی کارتن را به صورت رنگی یا تک رنگ چاپ خواهند کرد. لازم به ذکر است کیفیت چاپ با توجه به نوع دستگاه مختلف بوده و این میزان کیفیت روی قیمت نهایی کارتن هم تاثیرگذار خواهد بود. انواع چاپ فلکسو و همچنین لمینت قابل اجرا روی کارتن های 3 لایه هستند. انواع کارتن لمینتی 3 لا برای بسته بندی کالا با اهداف مارکتینگ و صادرات میوه به کار میروند.

قیمت کارتن سه لایه

تاثیرگذارترین عامل در تعیین قیمت کارتن سه لایه، نوع کاغذ استفاده شده برای ساخت آن می باشد. چرا که کاغذ بیشترین ماده برای ساخت کارتن به شمار می رود و هرچقدر کیفیت آن بهتر باشد، قیمت نهایی کارتن بیشتر خواهد شد. بعد از آن، مواردی همچون ابعاد کارتن، تعداد سفارش، نوع چاپ و… در قیمت کارتن تاثیر خواهند داشت.

لیست قیمت زیر مربوط به ترکیب کاغذ تولید در عرض های 90 – 100 – 105 – 110 – 180 – 200 – 210 – 220 میباشند.

ردیف ترکیب 3 لایه قیمت (ریال)
1 ایرانی – ایرانی – ایرانی مشاهده
2 تست – ایرانی – ایرانی مشاهده
3 تست – فلوت – ایرانی مشاهده
4 تست – فلوت – تست مشاهده
5 کرافت – ایرانی – ایرانی مشاهده
6 کرافت – فلوت – ایرانی مشاهده
7 کرافت – فلوت – تست مشاهده
8 کرافت – فلوت – کرافت مشاهده
9 سفید راشا اکو – ایرانی – ایرانی مشاهده
10 سفید راشا اکو – فلوت – ایرانی مشاهده
11 سفید راشا اکو – فلوت – تست مشاهده
12 سفید راشا اکو – فلوت – کرافت مشاهده

محاسبه قیمت کارتن سه لایه

روش تولید خمیر کاغذ برای کارتن سه لایه

برای تهیه خمیر کاغذ کارتن سه لایه، چوب ها را با دستگاه خاصی برش زده و به صورت ورقه های بسیار نازک در می آورند. سپس این چوب ها را به صورت مکانیکی یا شیمیایی (بسته به نیاز) به خمیر کاغذ تبدیل می کنند.

در فرایند تولید خمیر کاغذ به صورت شیمیایی، چوب ها را با یک محلول قلیایی ترکیب کرده و و سپس مقداری محلول سدیم سولفات به آن اضافه می کنند. نتیجه این فرایند یک مقوای قهوه ای رنگ است. البته درصورتی که لازم باشد می توان با انجام کارهای خاصی آن را به رنگ سفید هم درآورد.

در فرایند تولید خمیر کاغذ به صورت مکانیکی، تکه های چوب را با یک رنده خاص تا جایی خرد می کنند که به صورت خمیری درآید. این فرایند نسبت به روش قبلی هزینه کمتری دارد، اما کیفیت خمیر به دست امده چندان هم جالب نیست.

انواع فلوت برای تولید کارتن سه لایه

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، کاغذ موج دار (فلوت) در وسط کارتن سه لایه قرار دارد. این کاغذ تاثیر زیادی در میزان استحکام کارتن دارد و در حقیقت وجود همین لایه است که باعث جلوگیری از ضربه و آسیب دیدن محصول می شود. جالب است بدانید ارتفاع کنگره ها یا همان موج ها و فاصله آن ها از یکدیگر است که میزان استحکام کارتن را مشخص می کند. در ساخت کارتن سه لایه از انواع کارتن فلوت B , C , E , F استفاده میشود

امروزه برای تولید لایه فلوت از یک روش جدید به نام روش R استفاده می کنند. در این روش ضخامت کاغذ فلوت کمتر شده و در مقابل حجم آن افزایش خواهد یافت. دستگاهی که برای ساخت این کاغذ استفاده می شود هم دستگاه رول کننده نام دارد.

تست‌ کنترل کیفیت کارتن

برای اینکه میزان مقاومت هر کارتن در برابر فشار را اندازه بگیرند، از تست کنترل کیفیت استفاده می کنند. برای انجام این تست، ابتدا کارتن را میان دو صفحه خاص قرار می دهند و به ان فشار وارد می کنند. سپس میزان مقاومت کارتن در برابر این فشار تا زمان خم شدن لبه های کارتن را اندازه می گیرند.

لازم به ذکر است این تست باید روی کارتن هایی که به صورت کامل ساخته شده اند انجام شود نه فقط روی ورق کارتن. به کمک این تست می توان میزان ظرفیت کارتن در هنگام جابجایی محصولات و میزان فشاری که می تواند درحین حمل و نقل تحمل کند را به دست آورد.

روش دیگری برای تخمین میزان استحکام کارتن سه لایه وجود دارد؛ در این روش، کارتن را در مدت زمان مشخصی روی آب قرار می دهند. بعد از اتمام این زمان، وزن کارتن را اندازه می گیرند و آن را با وزنی که قبل از قرار گرفتن روی آب داشته مقایسه می کنند. هرچقدر که کارتن سنگین تر شده باشد، نشان می دهد که آب بیشتری جذب کرده و از استحکام کمتری برخوردار بوده است.

فروش کارتن سه لایه

فروش کارتن سه لایه ، درحال حاضر کارخانه های زیادی در زمینه فروش انواع کارتن های سه لایه در ابعاد گوناگون فعالیت دارند. به عنوان مثال می توان به کارخانه کوشا کارتن صبا اشاره کرد که یکی از بهترین و معتبرترین کارخانه های فعال در این زمینه می باشد. محصولات این کارخانه از کیفیت بی نظیری برخوردار هستند و با قیمت هایی بسیار مقرون به صرفه به فروش می رسند. بنابراین شما می توانید باخیال راحت نسبت به ثبت سفارشات خود از این کارخانه اقدام نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید!

امتیاز: 4.7 / 5. تعداد رای: 29

4 دیدگاه
  • قیمت کارتن سه لایه چقدر با کارتن 5 لایه تفاوت دارد ؟

    • سلام خانم احسانی

      اختلاف قیمت بسته به سایز کارتن و جنس ورق میتواند متفاوت باشد. برای اطلاع از قیمت روز میتوانید با شماره 09122471219 تماس بگیرید.

  • سلام ، چجوری باید باری خرید کارتن 3 لا سفارش ثبت کنم؟

    • مدیر سایت 03 تیر 1402 در 20:35

      سلام جناب رحمتی

      برای مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت روز کارتن میتوانید با شماره 09122471219 تماس بگیرید.

"*" indicates required fields

نام
واحد فروش